Beszélgetés Beleznay Endrével
2011. január 02. írta: Black Pen

Beszélgetés Beleznay Endrével

  „ A művészet magas szintű kommunikáció, s a humor gyógyító erejű”. A Szőke kóla című film főszereplője, az álriportjairól ismert humorista, akinek elhívatottsága, hogy szórakoztassa az embereket.(2005)

KM: Mutassa be színészi pályafutását?
Beleznay Endre: Már gyermekkoromban készültem erre a pályára. Az iskolában az osztálytársaimnak hosszú történeteket meséltem, de a tréfa helye is mindig megvolt. Fiatalon léptem a színészi pálya útjára, hiszen érettségi után már a pécsi Sipos Színházhoz szerződtem. Hivatásosként a zalaegerszegi Színháznál kezdtem, majd Pesten a Nemzeti Színháznál és a Kamara színháznál is dolgoztam. Los Angelesben, Golden Era színész iskolájában tanulhattam a szakma fortélyaiból. További állomásaim között szerepel a Friderikusz Sándorral való kapcsolatom, ahol az Álinterjú című produkcióban vettem részt, és az eredetileg francia műsort, saját magyar valóvilágunkra formáltuk át. Szerepeltem Csíz című műsorban, melynek nagy nézettségi mutatója volt.

KM: Kikkel szerepel együtt szívesen?
Beleznay Endre: A Szőke kólában mindenkivel színvonalas volt együtt dolgozni, a másik a színházban Magyar Attilával egy vígjátékban. Nem utolsósorban a kabaréjelenetekben Besenczi Árpáddal, akivel bejártuk az országot és tervezzük, hogy közös műsorunkat megújítjuk.

KM: Milyen volt Majkával szerepelni a „Szőke kólában”, aki nem tanulta a színészmesterséget?
Beleznay Endre: Jó volt vele, de ő maga is nehezen hitte el, hogy színészi pályára lépett, illetve ilyen feladatokat lát el. Az első próbán is profi volt, mert rá volt írva a szerep. Az érdekesség inkább az lenne, hogy színházi értelemben a felvételek előtt három hétig próbáltuk a jeleneteket, s ezáltal a felvételek gyorsabban, technikailag és művészileg is ütősebbek lettek.

KM: Szerepek, filmek, televíziós munkák. Mik az idei munkatervei?
Beleznay Endre: Mondhatni beindult az egész szakma, és egyre több a sikerfilm. Egy filmen dolgozunk jelenleg, ami már a forgatókönyv írásának szakaszában tart. A Fregoli Színész Egyesülettel, egy új darabbal fogjuk járni az országot turnészerűen. Önálló estjeim is lesznek a nyolc év kiforrott „slágereiből”, mint például a Konkrét csávó, ami ma már egy klasszikus alak és szeretik az emberek. A közönség is  fontos és az, hogy szórakoztassam az őket, ami egyben művészet és magas színvonalú kommunikáció.

Fotók: Napi fotók/02.05/ Beleznay



Eredeti és nem húzott változat

Beszélgetés Beleznay Endrével

„ A művészet magas szintű kommunikáció, s a humor gyógyító erejű”

Nyíregyháza (B.T.Z.)–A szőke kóla című film főszereplője, az álriportjairól ismert humorista Beleznay Endre a szív és a lélek embere, akinek az elhívatottsága, hogy szórakoztassa az embereket, s ezt kétéves kora óta teszi, mert színésznek születni kell.

B.T.Z: Mi inspirálta a színészi pálya felé?
B.E: Már gyermekkoromban készültem erre a pályára. Az iskolában az osztálytársaimnak hosszú történetek meséltem, de emellett a tréfa helye is mindig megvolt. Már diákkoromban megnyertem egy pályázatot, amit a Dunántúli Napló írt ki Pécset.

B,T.Z.: Mikor kezdte a színészi pályafutását?
B.E.: Már korán a pálya útjára léptem, hiszen érettségi után már a Pécsi Sipos színházhoz szerződtem. Mint hivatásosként a Zalaegerszegi színháznál kezdtem, majd Pesten a Nemzeti Színháznál és a Kamara színháznál is dolgoztam. Nem kerültem el a külhont sem el, hiszen Los Angelesben, Golden Era színész iskolájában is tanulhattam a szakma fortélyaiból. További állomásaim között szerepel a Friderikusz Sándorral való kapcsolatom, ahol az Álinterjú című produkcióban vettem részt. Az eredetileg francia műsort, saját magyar képünkre átformáltuk, hazafiasabbá tettük.

B.T.Z.: Mi az előzménye a jelenlegi fellépésének?
B.E.: Már régen bennem van, s most azok a kulisszatitkok kerülnek előtérbe, amik nem mehettek le élő adásban, televíziós műsorban. Az igazi előzmény maga a műfaj és a közönség, mely igényli és reagál a műsoromra. Annyi mondanivalóm lenne, hogy 3,5 órát is elbeszélnék, de kibírnák? Egyszer már megtettem és sikere volt.

B.T.Z.: Mint országot járó ember, mi a véleménye az itteni közönségről?
B.E.: Tavalyi jó emlékeim alapján, amikor egész napos rendezvényen vehettem részt, műsorvezetést, illetve felkonferálást vállaltam, de nem maradt el a vicc sem, s ez azt hiszem önmagáért beszél. A közönség a fontos és az, hogy szórakoztassam az embereket, ami egyben művészet és magas színvonalú kommunikáció

B.T.Z.: Kikkel szerepel együtt szívesen?
B.E.: Ez változó és számomra. Két dolog van, ami működik. A Szőke kólában mindenkivel színvonalas volt együttdolgozni, a másik a színházban Magyar Attilával egy vígjátékban, amely most lesz kiválasztva. Nem utolsó sorban a kabaré jelenetekben Besenczi Árpáddal, akivel bejártuk az országot és tervezzük, hogy közös műsorunkat megújítjuk.

B.T.Z.: Milyen volt Majkával szerepelni a Szőke kólában, aki nem tanulta a színészmesterséget?
B.E.: Jó volt vele, de ő maga is nehezen hitte el, hogy színészi pályára lépett, illetve ilyen feladatokat lát el. Az első próbán is profi volt, mert rá volt írva a szerep. Az érdekesség inkább az lenne, hogy színházi értelemben a felvételek előtt három hónapig próbáltuk a jeleneteket, s ez által a felvételek gyorsabban, technikailag és művészileg is ütősebbek lettek. Érdekesség, hogy Magyarországon még nem egy bevett szokás az előpróba.

B.T.Z.: Mi a véleménye a magyar filmgyártásról?
B.E.: A magyar filmszemle pénteken kezdődött és mindenféle kategória képviselteti magát, mondhatni sikerfilmek. A 2004–es filmtörvény is kedvező hatással bír a magyar filmgyártásra, de minden évben változik a támogatás rendszere. A nézettségi mutatók fontosak, hiszen ezek után kapják a normatív támogatást. Lehetőség szerint a Mozgókép Alapítvány pályázati lehetőségei és a cégeknek nyújtott adóleírási kedvezmények is támogatják a fellendülőben lévő hazai filmipart.

B.T.Z.: Szerepek, filmek, televíziós munkák. Mik az idei munkatervek?
B.E.: Egy filmen dolgozunk jelenleg, ami már a forgatókönyv írásának szakaszában tart. A Fregoli Színész Egyesülettel, egy új darabbal fogjuk járni az országot turnészerűen. Önálló estjeim is lesznek a 8 év kiforrott „slágereiből”, mint például a Konkrét csávó, ami már egy klasszikus alak és szeretik az emberek.

A bejegyzés trackback címe:

https://feketetoll-blackpen.blog.hu/api/trackback/id/tr728846068

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása