HANGGAI BAND, VIDOR Fesztivál, Nyíregyháza, 2015.09.04. 20:30
2015. szeptember 06. írta: Black Pen

HANGGAI BAND, VIDOR Fesztivál, Nyíregyháza, 2015.09.04. 20:30


A HANGGAI BAND, nagy sikert aratott a nyíregyházi közönség előtt!


"Igazi zenei csemegét láthattunk kínai módra Nyíregyházán, a Vidor fesztiválon. Kicsit nehezen indult be a túl komolynak kezdődő buli, mert hát számunkra ismeretlen zenekar első magyarországi fellépését láthattuk a színpadon. Eleinte mindenki, csak kétkedve bámulta, és csendben figyelte az európai fülnek szokatlan előadást, ami a továbbiakra nézve nem kecsegtetett számottevő biztatással, de egyszer csak csoda történt. A zenekar előadásmódját elkapta a gépszíj, és eszméletlen és kegyetlen zenélésbe kezdtek bele, szinte kisebb őrületbe kergetve a nézőközönséget, akik immáron egyfajta rajongóként gyűltek össze a színpad előtt. Kezdetét vette lassan a közös tánc, mely igazán csak megmozgatta a lábakat fáradásig. A hangszerelésében is változatos zenekar olyan hangokat csalogatott elő a zeneszerszámokból, melyek igazán csak jellemzőek a kínai népi kultúra zeneművészetére. Élőben látni mindezt és hallani, igazán-csak megragadó élmény, belenézni az átszellemült zenészek arcába, mely néha rezzenéstelen és komoly, mely minőségében jellemzi a kultúrájuk színvonalát, mely kifinomult, de tele van érzésekkel. A mély és a magas-hangok változatossága, a régi népzenei hangszerek és a modern gitárok, jól elférnek egymás mellett, a sokszor rockosnak, punk zenének tűnő előadásmódban. Az először furcsán hangzó kínai éneklésmód, hirtelen annyira játékossá és kedvessé vált az azt hallgató fülek számára, hogy megjelent a végtelennek tűnő, de a zene hallatára jókedvre penderült mosoly az arcokon. Ezen az estén senki nem távozott haza élmények nélkül, mert a fiúk kitettek magukért, és igazán a közönséget megmozgató előadásuk sikeréért. A koncert befejeztével sem rohantak az öltözőjükbe, hanem első volt a számukra is kedves fogadtatásban részesítő nézőközönséggel való törődés, a közös beszélgetések, fotózások, utána meg, mint akik jól végezték dolgukat, ami úgyis volt, elindultak sétálni a város utcáin"-blogger
Hanggai Zenekar egy kínai népzene csoport Pekingben, aki jártasak a keverék a mongol népzene és modernebb stílusok közt, mint a punk rock. Egy olyan országban, ahol mint műfajok, a c-pop dominál, a Hanggai Band új utat tört a kínai zeneiparban, jellemzője az egyedi és modern veszi mongol népzene. A zenekar néhány tagja között vannak etnikai mongolok, míg a megmaradó etnikai Han, aki jártasak a hagyományos mongol népzenei eszközök művészetében.

A "Hanggai", maga egy mongol szó, utalva egy idealizált természeti tájon burjánzó gyepre, hegyekre, folyókra, fákra, és a kéken festői egre. A zenekar úgy jött létre, amikor vezetője Ilchi (elbűvölt a hangja torok éneklés) elhatározta, hogy szeretné újra felfedezni a nemzetiségi zenei örökségeiket, elutazott Belső-Mongóliba, hogy megtanulja ezt a népi  hagyományokra alapuló művészetet. Ott volt, amikor találkozott Vaughan a zenekar tagjaival, Hugejiltu-val és Bagen-nal. Egy interjúban Ilchi kijelentette, hogy "A legtöbb ember elköltözött a régi és hagyományokra alapuló életforma világból, és az elvándorlások után a városokban, sokan és fokozatosan vetették alá magukat, egy nagyon erős kulturális invázió hatásainak, egyfajta elnyomó kultúrának. Tehát ez a fajta tradicionális zene, teljesen elvesztette a helyét, a kínai kultúrában.
Egyben az első albumuk, Bemutatkozik Hanggai, a zenekar igencsak keményen használ elektromos gitárt, számítógépes programozást, basszust, és banjoest annak érdekében, hogy mindezekkel létrehozzon egy zökkenőmentes, és egyedien hangzó modern hangzást.
Minden dal olyan művészi kihívásokkal szól, amelyben szerepel a mongol népdal és megénekelt mongol átültetett torok éneklés is, egyfajta mongol éneklési technika, melyben a művész bocsát ki két különböző helyről egyidejűleg hangokat.
A Hanggai Band, mint zenei közösség, azt képviseli hazájában, hogy segítsen megerősíteni a hagyományörző mongol kultúrát, és általuk ismét felfedezhetik a kulturális identitást a modern Kínában. Bár számos dal, mint például Wuji, meghalgatva egy egyszerűbb lelkipásztori dalszöveg:" A szeretett gyepek, ahol születtem ... éneklek, az én dicséretem, hogy veletek legyek mindörökké ... Szeretett mongol hazám ... Énekelni fogok, neked játszik a bendzsó ... ". Az album hallgatása közben hallható hangok, a pekingi utcai forgalom zaja, további a szövődményként összefonódik az ember etnikai identitás arculatának megjelenítésével, egy domináns mainstream kultúra tükörképében.
Egy cikkjében a Spinner leközölte, amikoris rákérdeztek arra a tényre, hogy mégis mik ezek a szövődmények, miképpen jelenik meg mindez a Hanggai Band muzsikájában, a frontember Ilchi azt válaszolta, hogy "Hanggai zenéje nagyon hagyományos mongol zene. Néhány dalunkat befolyásolja a kínai zene, mert azok a dalok voltak meghatározó a kornak, miután az 1949-ben megalapított Kínai Népköztársaságban és mindnyájan sokkal azután születettünk. Ami befolyásol engem, az az, hogy miben is nőttem fel, és még mindig, a mai napig keresem a visszautat, a zenei gyökerekhez "
A producer Robin Haller hozzátette, hogy ott "mindig is volt egy nagyon szoros és bonyolult kapcsolat a Kína etnikai többség, a Han emberek ... és azok az emberek között, akik a kínai határ menti területeken élnek - a tibetiek, ujgurok muszlim ... és természetesen, mongolok. Több kínai dinasztiák által alapított betörő nomádok észak felől ... Szóval a mongol dal, és a füves kultúra általában minden bizonnyal tekinthetők összességében"kínainak", kínai hallgatóknak, de a "kínai" a legtágabb értelemben vett értelmezés nem állja a helyét. Talán jobb analógia ... lenne, hogy ahogyan kelta dalokat hallgattam az Egyesült Királyságban; a legtöbb angol hallgató tartaná őket a britnek, de az ők egzotikus, gyönyörű zenei világuk, nem fogadja el a rájuk nézve veszélyes angol népzenét! "
Ha játszol mongol népdalokat, ugyanakkor egymagában módosult populáris zene is, a Hanggai teremt egy zenei médiumot, amelyen keresztül ez hatékonyan képes kifejezni a hangzásával együtt egy generáció vágyait, hogy újból kapcsolatot teremtsen etnikai gyökerekkel rendelkező, és az arcát egy jól visszatükröző mainstream kultúrának. Ilchi megállapítja, hogy míg ugyan, "A gyökerek, melyből a Hanggai zenéje származik, a hagyományos mongol ... Hanggai zenéjében nem igazán beszélhetünk Dzsingisz káni időről, mert nem ezt tükrözi vissza a napi élet, és az etika, vagyis a ma korában élő mongol nép."

Pályafutás kezdete: 2004.
Tagok: Yiliqi, Batubagen, Yilalata, Xu Jingchen, Niu Xin, Hugejiltu, Li Zhongtao, Wu Jund, Hurizha
Albumok: He Who Travels Far, Introducing Hanggai, Live at 2kolegas, Baifang, Hanggai (Hang Gai)

A HANGGAI BAND további képeinek megtekintéséhez, kattintson az alábbi, és a további bejegyzések menügombra!



A bejegyzés trackback címe:

https://feketetoll-blackpen.blog.hu/api/trackback/id/tr948845848

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása