Az igaz ember, egy cleaning pszichológiája!
2015. június 26. írta: Black Pen

Az igaz ember, egy cleaning pszichológiája!

Hinni önmagadban, egy kicsi szó háládatossága, mely mégis nagy, mert az életed értelmét, tartalmát adja meg egy életre, és ez a szó: "igaz". Igazat adni önmagadnak, a becsületednek, az életednek. Nagyon sokan hamis világban élnek, ki sem látszanak a hamis szavak mögül, sőt annak élnek az önmaguk szemében, mások szemében is, s elfelejtik valós és igaz jellemüket.

Talán nem is tudják önmagukat újra felfedezni, mert egy olyan világba kerültek át, mely talán nem is az ő világuk, de már abban élnek-léteznek. Megélik minden napjaikat, hamis a mosolyuk, hamis a bájuk, de nem jobb talán csúnya emberként, de igazat szólva élni? Legyen szegénység és baj, de a szívedet öröm tölti el, mert ki tudod mondani, én vagyok, én vagyok, senki más, megmásíthatatlan.
Fedd fel igaz arcodat, aki szeretnél lenni, ott van legbelül
benned az igaz éned, ahogyan a születésed pillanatában
megélted
A kép illusztráció (forrás: Google)
Saját példámon keresztül, én tizennégy éve nem hazudok, minimum füllentek, de azzal is a jót szolgálom, főleg ha másnak teszek vele jót. Ennyi idő alatt tisztában lettem a valós énemmel, mert nincsen semmi titkom, olyan dolog, amit nem ismernék magamból, mert nem kell arra gondoljak, mit is hazudtam magamról, mit kell most mondanom. Egy természetes, és olyan ember vagyok, aki vagyok, s változatos a fogadtatás, de kikkel érintkezem, legalább ismernek, elfogadnak, mert egy erényem van, amit észre is vesznek, s ez az őszinteség, ahogyan beszélek, ahogyan magamról beszélek, ahogyan másokról beszélek, s mindezek által könnyebben észre veszem a rosszakaróimat is, mert számukra egy elképzelhetetlen világot élek, ami által bolondnak néznek, miképpen én legalább tudom, hogy ki vagyok. A hazug ember önmagával szemben is fikciókban él, sőt nem is valós énjében létezik, mert csak egy kitalált személy, hamisan fejlődött "gyermek". A hazug embernek viszont, nem a legnagyobb büntetés a számára, hogy hazugnak nevezik, hanem az, miképpen már nem tudja, mi az igaz, nem ismeri fel.

Ha megfásul az életed, mond magadban,
ezt nem csinálom így tovább, az
igazi énemet akarom.
A kép illusztráció (forrás: Google)
Az élet is egy nagy igazság, mert mikor megszületünk, igaz-kendőzetlen tisztasággal jövünk a világra, csak az emberi kapcsolatok, a közösségek visznek minket tévútra, s azzá válunk akivé, és amivé. Néha viszont úgy kell cselekednünk, ahogyan nem szeretnénk, de ha nem feleded el önmagad, milyen is vagy, akkor megmásíthatatlan leszel, s mikor a veszély elmúlik, akkor csak le kell vesd magadról a rád "száradt háncsokat", visszakapod az életed, a valós énedet. Sokszor viszont nem kell megvárni ennek a végbemenetelét, meg kell előzni, mert van az akarat, igen is erős vagyok, azt mondom magamnak nem akarom, ezt nem csinálom így tovább. Ilyen voltam én, amikor leszoktam az alkoholról, mert még tudtam ki vagyok, mit érek, és még ha cselekszem időben, akkor a régi én lehetek, nem más, egy az agyát megsemmisítő alkoholista, aki nagy valószínűséggel a saját hülyeségéből adódóan betegszik meg, esetleg bele is hal, de ettől már csak az lett volna rosszabb, ha az idegrendszerem úgy leépül, miképpen azt sem tudom, ki vagyok, és ártatlan közönnyel nézek ki a fejemből egész nap a világra, ráadásul etetnek, mert arra is képtelen vagyok..

Én akarok lenni, vagy valaki más, aki nem én vagyok.
A te kezedben az életed, az igaz önmagad, nem máséban.
A kép illusztráció (forrás: Google)
Az igazság nagy szó, ne szégyelld bevallani önmagadnak, egyfajta becsület, úgy önmagaddal szemben is, mert bizalmat adsz magadnak, meg önbizalmat, megbízhatóságot, és nem rövid időre, hanem amíg élsz, miképpen nem hamisan halsz meg. Nyugi, még én is tanulom ezt az utat, mivel én sem vagyok már a régi tökéletes, hiszen emberek között élek, s ragad rám belőlük, nem is kevés, de szelektálok, kiszűröm belőle a jót, a többit meg dobom, nem kell, nem az enyém, nem én vagyok, ne kényszerítsék rám, nem fogadom be.
Az igazsággal tudsz szerény is lenni, mert még a többiek kiabálnak, te már úgyis tudod, miképpen mi az igazság, mert sok embernél már oda át van, nekik idő kell amíg rájönnek.




Szívni, vagy nem szívni, ez itt a
szívás, szíven ütő szívhangok, szívtelenség.
A kép illusztráció (forrás: Google)
Tegyél fel magadnak kérdéseket, valahogy úgy, mintha mások kérdeznék meg tőled, és mit válaszolnál rá nekik, majd tedd fel ugyanezt a kérdést önmagadnak, és mit válaszolnál rá te saját önmagadnak. A kettő, mindig ugyanaz lenne, azt mondod ki mindig nyíltan, ami a szíveden, vagy ő az ellenséged, nem hagyod békében, nyugalomban dobogni, a te életedért. Öld meg, ha hülye vagy a hamisságokkal, mert az igazság az egészséges, s az egészséged is egyben. Hozzáteszem, azért néha a hallgatás aranyat ér, de akkor sem hazudtál, csak nem mondtad el, csak ne legyen sok ilyen, mert akkor az már baj, miképpen lelki beteg leszel, mert a beléd fojtott szavak, még beteggé is tesznek, fizikális értelemben is. Példákat most nem írnék mindezekre, de biztos mindenkinek van minderre.

Veszélyes alkohol átok
Nem süllyedtem le négykézlábra, győzött az igaz énem,
aki vagyok, mert az akartam újra lenni!
A kép illusztráció (forrás: Google)
Mégis írok egy számomra kirívó példát,amit egy némbernek köszönhetek, meg a bandájának, sík alkoholista brigád, a halottak kivételével. A kórházban, mikor elvonón voltam, azt hittem, hogy én vagyok a tökéletes igazat szóló ember, aki tiszta erkölcsileg, meg satöbbi, de nyugi nem szállok el ezért magamtól, csak van, létezik bennem mindez, még reklámnak sincsen benne helye, csak én vagyok egyszerűen. Egy dolog viszont megingatott, azt hittem elsüllyedek, háború indult el bennem, magam-felé agresszivitás, amikor a kezelő orvosom azt mondta, hogy megbízhatatlan vagyok, nem ír fel nekem semmilyen féle gyógyszert, mert ha kimegyek a kórházból, akkor nem gondolkodom,egyből rá iszom, és ő nem vállalja a felelősséget mindezért. Amikor ezt mondta, azt hittem perpillanat, neki megyek, hogy hogy merészel ilyet mondani, de valami azt mondta bennem, hogy ne tegyem. Abban a percben beismertem magammal szemben, hogy igaza van, és szégyelltem magamat, a farkamat behúztam, miképpen tényleg nem vagyok megbízható, magamnak akartam hazudni, de igen is. Soha életemben ezt idáig, senki nem mondta nekem, megbízhatatlan. Tudod, mit csináltam? Vissza szereztem a megbízhatóságomat az orvosom előtt, de kicsi csalással, mert a citromos sört megiszom, van is bűntudatom feléje, viszont van egy fél megbízhatóságom, ami idővel remélem egész lesz.

A bejegyzés trackback címe:

https://feketetoll-blackpen.blog.hu/api/trackback/id/tr398845920

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

miklós zámbó 2015.06.26. 20:57:43

Nagyon jó!
süti beállítások módosítása